Press "Enter" to skip to content

#17: Delte mavemuskler del 3: Q&A, hvad gør vi selv? Træning, tests og de praktiske detaljer

Dette er tredje del af vores podcast-serie om delte mavemuskler, også kaldte rectus diastase, på i alt 3 afsnit.

Hør vores opsummerende refleksioner om emnet delte mavemuskler, samt vores svar på vores lytteres spørgsmål vedrørende de mere praktiske detaljer om rectus diastase.

Hvis du ikke har hørt del 1 og del 2, så vil vi anbefale at du lytter til de afsnit først.

Overordnet handler de 3 afsnit om:
1: Fakta om delte mavemuskler og hvorfor fylder det nu pludseligt så meget?2: Delte mavemuskler: Træning, genoptræning, hjælpemidler og operation.
3: Svar på jeres spørgsmål: Alle de specifikke detaljer og vores egne erfaringer, som trænere.

Spørgsmål og svar

I dette afsnit svare vi bl.a. på følgende spørgsmål:

Er delte mavemuskler farligt?

Er toblerone-mave uhensigtsmæssig under graviditeten?

Kan træning gøre det sværere eller nemmere at samle mavemusklerne igen efter en fødsel?

Hvad er de bedste træningsøvelser mod delte mavemuskler – og hvad skal man undgå?

Er der en risiko for at mavemusklerne ikke samler sig igen? Og hvorfor?

Hvor lang tid tager det for mavemusklerne at samle sig igen?

Kan man selv tjekke om man har delte mavemuskler efter fødslen?

Tjekker I (Emma og Kristian) selv jeres klienter for delte mavemuskler? Hvis ja, hvad bruger i så testresultatet til?

Lyt til podcasten herunder:

MORtion på Spotify
MORtion på iTunes

Du finder også MORtion i andre podcasts apps, som fx Podimo.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *