Fra bekymring til bevægelse

– et online kursus om træning i graviditeten

Kurset, der lærer dig hvad du må træne som gravid, og hvordan du selv kan tage styringen.

Skab en træningsstruktur, der passer til din situation, og som kan tilpasses under hele din graviditet, så du forbliver aktiv frem til termin.

På dette online kursus vil du lære, hvordan du kommer i gang med, eller kan fortsætte, din træning under graviditeten. Du vil gennem evidensbaseret undervisningsmateriale få viden, perspektiver og vejledning i form af videoer, grafikker, øvelser og redskaber, som du kan implementere med det samme.

Kurset

indeholder:

6 moduler med information, øvelser og værktøjer, der kan gennemgås igen og igen i et helt år.

Refleksionsopgaver til at blive klogere på dig selv, din graviditet og træningssituation.

Vejledning til at sammensætte dit individuelle træningsprogram og til hvordan du tilpasser det hele vejen til termin.

En app, hvor du kan gennemgå kurset på farten og finde hjælp imens du er til træning.

KURSET MED ALT DU SKAL VIDE OM GRAVIDITETSTRÆNING

Det er for dig, der er gravid, og;

– ønsker at være fysisk aktiv gennem graviditeten,

– vil tage styringen over din egen træning,

– ønsker evidensbaseret viden, der skaber

– tilpasningsstrategier og en træningsstruktur,

som du kan tage i brug med det samme.

ALT DETTE FÅR DU PÅ ONLINE KURSET

Modul 1: I dette modul får du en introduktion til kurset og de generelle problemstillinger, når det kommer til fysisk aktivitet i graviditeten. Du lærer at blive bevidst om og at overkomme dine forhindringer for at lykkes med træning samt i hvilke situationer du bør stoppe eller vente med at gå i gang med din træning.

Modul 2: Bliv klogere på fysisk aktivitets indvirkning på den gravide krop, graviditetens samt fødslens forløb, bækkensmerter, plukkeveer og risikoen for en spontan abort. Du lærer, hvordan du skal tolke de signaler, din gravide krop giver dig, og hvordan du skal reagere på dem.

Modul 3: Find ud af, hvilke motionsformer du bør undgå, om du må træne til maksimal udmattelse, lave maveøvelser og rygliggende træning. Og bliv klogere på hvordan anbefalinger for fysisk aktivitet for gravide bør nuanceres og ikke skal ses som absolutte forbud. Du lærer at skabe en handlingsplan for at motionere og starter processen med at lave en træningsstruktur, der passer til din situation.

Modul 4: Få svar de mest stillede spørgsmål; må gravide lave tung styrketræning, og må gravide lave mavetræning? Det må de selvfølgelig gerne, og i dette modul vil du blive taget igennem forskningen på styrketræning for gravide, og hvordan det kan tilpasses. Du lærer om de vigtigste redskaber til at kunne tilpasse din træning gennem hele graviditeten og arbejder videre med at skabe din træningsstruktur.

Modul 5: Er du mere til konditionstræning, så vil du i dette modul blive klogere på de forskellige anstrengelsesgrader, hvor højt op du må få pulsen som gravid, og hvordan styrketræning kan sammensættes, så det bliver til konditionstræning. Du lærer, hvordan du “træner nøgen” og kan finde den anstrengelsesgrad, der passer til din situation og målsætning med træningen.

Modul 6: Få en smagsprøve på, hvad du skal være opmærksom på, når du er på den anden side af fødslen og vil genoptage din træning. Du lærer, HVAD, HVORNÅR og HVORDAN du kommer i gang med træning efter fødslen.

Har du mange spørgsmål om træning under graviditeten?

Hvornår bør jeg ikke træne eller stoppe træningen helt?

Kan jeg træne mine smerter omkring bækkenet væk?

Må jeg fortsætte træningen, hvis jeg oplever plukveer?

Hvilke motionsformer og øvelser bør jeg undgå?

Må jeg træne mine mavemuskler i graviditeten?

Hvordan tilpasser jeg min træning, så jeg kan træne i hele graviditeten?

Online kursus om efterfødselstræning

Ledte du efter hjælp til efterfødselstræning? Så er vores online kursus for dig og din træning efter fødslen undervejs!

Skriv dig op nu og få direkte besked i din indbakke, når kurset er klar og online.